[Epitesz] hulye kerdes - tiplizes

KORN Andras korn-epitesz at chardonnay.math.bme.hu
2004. Aug. 16., H, 16:43:06 CEST

On Mon, Aug 16, 2004 at 04:31:15PM +0200, Auth Gábor wrote:

>   Rá van méretezve a dobozra... ha nincs dobozod, mert nem olyan hangyás
> vagy, mint én, és nem veszel egy egész dobozzal tiplit és csavart, akkor

Vannak dobozok es van rajtuk meretezes; leginkabb a megfelelo meretu csavar
es tipli egymashozrendelese okoz problemat.

> fogsz egy tolómérőt, megméred a tiplit, és a legközelebbi nagyobb
> mérettel fúrsz lyukat.

Ezt probaltam, de mivel alfategla volt a fal, hosszabb lett a luk a
kelletenel, es eltunt a tipli a falban. :)

> A lyuk mélysége pedig akkora legyen, amennyit a
> csavar igényel.

Es a tipli is ilyen hosszu legyen?

> Akkora csavart kell venni, hogy az anyaggal együtt kb. fél centit lógjon
> ki a tipliből.

Milyen anyaggal egyutt?

Mondjuk egy 6x70-es csavarhoz mekkora tipli kell?

Ja, es ha furogeppel csavarozok, hogy kerulhetem el, hogy lecsusszon a furo
a csavar fejerol es beletepjen a vakolatba? (A kezugyessegem korlatozott,
ezt vegyuk adottnak. :)

--
                 Andras Korn <korn at chardonnay.math.bme.hu>
                 <http://chardonnay.math.bme.hu/~korn/>	QOTD: