[Epitesz] hulye kerdes - tiplizes

Hidvegi Jozsef jhidvegi at ax.hu
2004. Aug. 16., H, 18:44:20 CEST

>Ezt probaltam, de mivel alfategla volt a fal, hosszabb lett a luk a
>kelletenel, es eltunt a tipli a falban. :)

Ma mar vannak olyan csavarok tiplivel egyutt, hogy maga a tipli is van vagy
80-100mm hosszu. Direkt az ilyen lyukas falszerkezetekhez talaltak ki. Ennek
megfeleloen a csavar meg hosszabb.
A gond az ezekkel, hogy hiaba puha a fal, a normal vidiafuro nem feltetlenul
eleg hosszu. Kulonosen, ha kivul akar az ember vmit folrakni, es van 5 centi
hungarocell, 1-2 centi egyeb (ragaszto, bevonat, vakolat), es az erdemi fal a
felulettol 6-7 centi melyrol kezdodik. Magam is keresek 12-150 mm hosszu jo
vekony csavart, eddig nem talaltam.

Ekkor van 2 megoldas, az egyik a profi :-), vannak furokalapacsokhoz jo hosszu
furok is, a masik a barkacs: a vidiat hegesztessel meg lehet a szaranal toldani.
(Igy van nekem 2 felmeternel is hosszabb 10-es es 12-es hagyomanyos vidiafurom
teglafal atfurasahoz, de ma mar inkabb a hosszu gyariakkal nyomulok es
furokalapaccsal, a beton miatt.)

>Ja, es ha furogeppel csavarozok, hogy kerulhetem el, hogy lecsusszon a furo
>a csavar fejerol es beletepjen a vakolatba? (A kezugyessegem korlatozott,
>ezt vegyuk adottnak. :)

Nem ez fog tortenni, ha az igen elterjedt kereszthornyos csavart veszed. Max az,
hogy
1. a furogep joval erosebb a kelletenel, es mint egy husdaralo, kicincalja a
menetevel a tipli belsejet, ergo nem fog rogziteni,
2. ugral a betet a csavarfejben, es ha ez eleg sokaig  tortenik, a csavar
veglegesen lesz benn. :-) Legalabbis a horonynal fogva kicsavarhatatlan, mert a
szerszam ledaralja a hornyot.

Ezert ne vegig geppel hajtsd be, ha bizonytalan vagy, esetleg nem olyan a gep,
hogy kis fordulaton is nagy nyomatekot tud kifejteni anelkul, hogy nagyon
beljebb huznad a gombjat, hanem a geppel csak  kozelits ra a veghelyzetre, aztan
kezzel utkozesig. Ha nincs kulon csavarhuzo, akar a tokmanyt is lehet forgatni
vegszukseg eseten kezzel fel-1 fordulatot.

Esetleg egy ocso nyomatekhatarolos akku gep?