[Epitesz] aljzatkiegyenlites, surgos help kellene!

Hidvegi Jozsef jhidvegi at ax.hu
2004. Aug. 21., Szo, 11:28:12 CEST

Szerinem ott lehet a gond, hogy ez az 1, meg 2 mm nem ide valo. Gyanus, hogy ha
vizet kell szetteriteni egy medenceben, ott sem annyira teljesul a szetterules,
ha ilyen pontossagra va'gyunk. (A szeleken fel fog kunkorodni a viz. :-) )

Nekem ugy sikerult, hogy sokkal vastagabb reteget teritettem szet. Volt persze
vekony, mm-es reteg is itt-ott, de volt, ahol inkabb cm-es.

Es persze mod van nem egyszerre megcsinalni is. Tehat ha mely lyukak vannak,
azokat elore kitolteni, es amikor mar ugy-ahogy oke, akkor leonteni-eldolgozni
az egeszet.

Masreszt szerintem nem is annyira vizszintesnek, mint inkabb egyenesnek kell
lennie.

Van meg valamennyi magassagbeli tartalek?

Ezt az aljzatkiegyenlitot szerintem nem a betonozasi durva hibak kikuszobolesere
talaltak ki, hanem a rucskok, a durvasagbol fakado kisebb hibakera. A
betonozasnak kene alapvetoen siknak es vizszintesnek lennie, azt akkor meg eleg
konnyu megcsinalni. En ugy csinaltam anno - ellesve komuvesektol az egyik
modszert -, hogy a slagvizmertekkel sik pamacsokat raktam le lectavolsagra
egymastol. Ezeket osszebetonoztam csikokka hosszaban (a leendo haladasi
iranyban), ezek adtak a vezetosavokat, vegul a csikok kozti teret toltottem ki.
Igy mar csak kisebb feluleti egyenetlensegek maradnak, amikkel a padlopon siman
el tud banni.

Nem tudom, hogy a padloponnal nem lehetne-e valami hasonlot muvelni, ha annyira
vacakul sikerult anno az alapfelulet, de ehhez kell magassagi tartalek.