[Epitesz] Hangszigetelés

Auth Gábor auth.gabor at enaplo.hu
2004. Aug. 23., H, 20:46:38 CEST

Halihó!

  Lakik felettünk egy nénike (mi csak ,,vénasszony'' zsargonban említjük).
Szegény idős, egyedül él, ezért egyetlen és legfontosabb kapcsolata a
külvilággal a TV és a rádió. Na, ezzel nincs is gond, de tetejébe kicsit
süket is szegény... :)
  Beszereztem már két-három hónapja egy tekercs hangszigetelő
kőzetgyapotot. De akkor egy jó szó elég volt, és egy darabig halkan
rádiózott esténként. Mostanában ismét kezd elkanászodni... :)
  Nos, kicsit gondolkodom. Annyi rémlik, hogy egy házban van léghang és
testhang. A léghangot a levegő vezeti, a testhangot a különböző
szerkezeti elemek. Léghangot nem lehet megállítani akusztikailag
szigetelő anyaggal, csak tömeggel. Testhangot viszont tömeggel nem lehet,
hanem szigetelővel.
  Én most azzal vagyok kétségbeesve, hogy a leszűrődő hangok azok
testhangok vagy léghangok. A kisszobát szeretném kicsit hangtalanabbá
varázsolni, ahol aludnánk. Szellőző nincs, ahonnan jöhetne a hang, az
ablakban hallgatózva inkább gyengül, mint erősödik, ezért nem onnan jön.
A kisszobából kilépve szintén gyengül, pedig ott van szellőző. A lakás új
épül fel, hogy a 37m2 felét a nagyszoba elfoglalja, a maradék felét a
kisszoba, a maradék harmadát az előszoba, majd a maradékon osztozik a
konyha és a fürdő. A nagyszobából két ajtó vezet ki, egyik a kisszobába,
a másik az előszobába, ahonnan vezet ajtó a kisszobába is.
  A felső lakás ugyanilyen beosztású, szerintem a TV és a rádió a nyitott
ajtóban van, ami a kisszobát összeköti a nagyszobával, ezért hallható
mindkét szobából jól a leszűrődő hang.
  Szerintem ami lejön, az egyfajta testhang, vagyis a rádió által keltett
léghang a padlóhoz jutva ,,berezgeti'' azt, így a plafonunkon újra
léghang lesz. Ezért gondoltam arra, hogy 10cm-es kőzetgyapotot ragasztok
a plafonra, és halkabb lesz a duma. Vélemény? :)
--
http://www.enaplo.hu - Iskolai Információs Rendszer
Auth Gábor -=- +36-70/312-1856 -=- ICQ: 49179141