Re: [Epitesz] Hangszigetelés

Hidvegi Jozsef jhidvegi at ax.hu
2004. Aug. 26., Cs, 20:57:38 CEST

>  Nem mondanám, hogy rezeg... :(

ha nem rezegne, nem jönne róla hang. :) Őt meg a néni rádiójának, tv-jének a
hangszórója rezegteti.

Azért gondoltam a hangelnyelő+tömeg dologra, mert ez nem úgy megy, mint amikor
egy vaslemez rezeg. Ha arra ráragasztanék valami masszát, már sokat tompulna a
hang, mert maga a rezgő felület rezgését tompítaná le. Itt viszont sokmázsás
tömeg rezeg, ez nem fogja nagyon alább adni, ha pl kőzetgyapot van ráragasztva.
Viszont a felületéről induló léghangból sokat felfog a közetgyapot, elemészti
egy részét, a többi részéhez kéne a tömeg.

Nem gondoltam, hogy ilyen kicsi méretű plafonról van szó. A megoldásod
remélhetőleg jó lesz, sok sikert, jó munkát hozzá.
Még annyit hozzátennék, hogy a széleken valszleg nem nagyon rezeg semmi, mert
ott derékszögben jól kitámasztják egymást a plafon és a fal. Tehát ott akár
mereven is lehet rögzíteni a táblát, vagy akár a falhoz szerelt tartó is
bejöhet. Talán megcsinálni is könnyebb. Mondjuk előre felfúrni az alkalmas
helyekre, leszedni, a táblát a közetgyapottal együtt felnyomni, kitámasztani,
aztán a széleken a falra felcsavarozni a tartókat.

hjozsi

> Igen am, de hogy kene rogziteni? Mert hogy ha direkt valami csavartartja,
> vagy parnafa volna raszreelve, es azon at lenne a plafonhoz huzatva szinten
> csavarral, akkor ezen a merev rogzitesen at szepen bejon a testhang. :-(
  Arra gondoltam, hogy felragasztom első körben, majd a falra csavarozok körbe
egy szebb gyalult lécet, fogok nút-féder OSB lapot, és úgy rögzítem, hogy
3-4mm gumi szigeteléssel körbeveszem az élét, és egy szegélyléccel meg
facsavarokkal nekifogatom a felerősített fa lécnek. Így a fa szerkezet erősen
rögzíti, és csak 3-4mm gumin keresztül kapcsolódik mechanikailag a falhoz.
15mm-es OSB lapot nem kell középen megfogatni egy 2m x 3m szobában.

> Masik, drasztikus megoldas: amit a neni tol Te hallasz, azt o is hallja
> toled.
  Dehogy hallja. Olyan hangosan hallgat híradót az mtv-n, hogy nem hallja a
csöngőt, se a dörömbölést. Egy emelettel feljebb lakik, ha kinyitom a
bejárati ajtómat, akkor ugyanolyan hangerővel hallom a mi TV-nket, mint az
övét. :/

> Sot, itt ne'mi elektro-s venaval lehetne direkt padlot is rezgetni
> neki. (Szetbuheralt dogeros hangszoro, a tekercs direktben a plafont
> nyomatja vmi mechanikan keresztul, de nem tom, mukodne-e ez.)
  Előbb gondoltam valami kis hatósugarú zavaróra... mtv-t és a Petőfit kellene
zavarnom... :)
--
http://www.enaplo.hu - Iskolai Információs Rendszer
Auth Gábor -=- +36-70/312-1856 -=- ICQ: 49179141
Epitesz at enaplo.hu