[Epitesz] Re: Epitesz digest, 4 kötet , 4 szám

Steve Varadi svaradi at freemail.hu
2004. Nov. 14., V, 18:38:00 CET

Idézet flux 2004. november 14. 05.46 keltezésű leveléből:
>    Az érdekelne, hogy a vakolattal odakerülő víz nem áztatja-e
>         el a gipszkarton papírját annyira, hogy a súly alatt az egész
>         mindenestül elváljon?

Az a gond inkább, hogy "megálljon" egyáltalán egy bizonyos vastagságon túl is
az anyag a "sima" felületen.
Ilyen esetben kiegészítő "csirkehálót" szoktak rászegezni a gipszkartonra.
Apropó most jut eszembe, hogy nekünk a ház külső felülete ilyen cementhabarcs
vakolású.
Na ezt úgy csinálták, hogy a gipszkartont elöbb felöltöztették vizzáró
fóliával:)) Ez lehet kátránypapír is, de az erősebb nylonfólia is nagyon jó.
Erre kerül azután a csirkeháló, ami megakadályozza a lecsúszást. Utána jött
azután a "kenjük be sárral" -szoktam mondani.
--
Üdv:
Pista