[Epitesz] Mennyit tagul???

Steve Varadi svaradi at freemail.hu
2005. Ápr. 22., P, 16:07:25 CEST

Mielőtt valaki félreértené a címben feltett kérdést, rögtön leszögezem,
 hogy rétegelt lemez (plywood) nedvességre való kiterjedése érdekelne
 pontosabban.

Bizonyára hallottatok arról, hogy itt Californiában 1883 óta feljegyzett
rekordot dönt a leesett eső mennyisége. Már több, mint 38 inch ebben a
szezonban és még várható több is.

Az történt ugyanis, hogy az álatalam lerakott parkettám bizony
 felpúposodott, és fel kellett szednem jó néhány helyen. A ház alapja 4
 inch beton erre raktam 3/8 inches plywood-ot, majd az öntapadós 12x12
 inches (30x30cm) parkettát. 3-4 éve szépen bírta a kiképzést, soha nem
 jött fel, vagy nem mutatott különösebb egyenetlenséget. Az idén viszont
 olyan nedves az altalaj (agyag!), hogy a porozus betonon átszivárgott a
 nyirkosság és szabályosan megpenészedett a parketta alsó fele.
Most jön a lényegi kérdés. Mennyi a maximális kiterjeszkedése egy 3/8 inch
(nagyjából 10mm) vastag 4x8 feet (1.2 x 2.4m) háromrétegű enyvezett
lemeznek??? Ugyanis ilyeneket raktak alá, ahol lehetett nem vágtam el
kisebbre. Közöttük, és a faltól is olyan 8-10mm hézagot hagytam. Amint a
fentiekből kiderül, ez bizony ilyen szokatlan idő esetén elégtelen.
 Mennyit kellene kihagyni a biztonságos tágulásra??
Köszönöm a válaszokat előre is.
--
Üdv:
Pista