[Epitesz] Re: hangszigetelés

Pataki István ipataki at ipataki.axelero.net
2005. Ápr. 24., V, 08:52:56 CEST

Sziasztok!

From: Király Gyula <kingkey at axelero.hu>
Subject: Re: [Epitesz] hangszigetelés

>nemcsak hőhíd, hanghíd is van.

Ezt én is bekalkuláltam, "medence" szerűen lenne kialakítva a
szigetelőanyag.

>De az oldalfalakkal mi van? Onnan is kimegy a hang.

Teljesen fából van a térdfal is, a faforgácslap borítás közt 100mm-es üveg
v. kőzetgyapot. Belső oldalon 3mm-es plisztirol tapétaalátét, erre közepes
vastagságú nem sima felületű tapéta lenne.

A rugalmas anyag+beton nem megy, mert így is kicsi a belmagasság. 30mm-es
szivacs aprítékra vagy polifoamra gondoltam és erre pl. hajópadló, amire
habalátétes (de olcsó, tehát vékony) padlószőnyeget fektetnék. Szintén
hajópadló alá számításba johet még a PE habfólia, a'sszem 10mm-es
legnyagyobb vastagságban kapható és sokkal olcsóbb bármelyik egyéb anyagnál.
Ennek nagyon jónak érzem a szigetelési tulajdonságait, de baromi nagy
hibája, hogy nem tudom mivel leragasztani. A terhelés hatására nyúlik,
felpúposodik. Nem tudom, hogyan viselkedne hajópadló alatt, ahol elég jó a
tehereloszlás. Tudja valaki ennek valamilyen márkajelzését? Régen vettem
3mm-es vastagságút, de már nem tudom hol, vagy ki gyártja, forgalmazza.

>Nem egyszerűbb egy fejhallgató??

Nekem igen, de a lakó szerint annak más a fiziológiája :-).

pi