[Epitesz] HMV

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2005. Aug. 15., H, 12:11:20 CEST

>Mellesleg itt nem a réz-vas közvetlen kontaktját kellene kerülni (erre
>megoldás a flexicső)??

Szerintem is inkább erről lehet szó.
Ha belegondolok, hogy számos helyen használnak különféle cirkókat, amiknek a
hőcserélőjében és a belső csövezésében mindig réz van, utána ilyen-olyan
cső, és nagyon gyakran acéllemez radiátor, hát ha gond lenne ezzel, azt már
felfedezték volna.

Régen mértem egy - számomra - érdekes adatot. Kb 40-50 m-en hoztam vizet 3/4
collos műanyag csővel, és csak kíváncsiságból megmértem ennek a víznek, mint
vezetőnek az ellenállását, valami 700Mohmra emléxem. Készüléktől készülékig
vezetett víznél műanyag belső falú csővel ez akkora ellenállású szakaszokat
jelent, hogy ha még külön kötnék is oda valami feszültséget a két ketyere
közé, akkor se tudnék számottevő elektrokémiai folyamatot elíndítani.

Más az ábra, ha közvetlen egymás mellett van a két fém, össze is ér tehát
fémesen. A határfelületnél persze lezajlódhat mindenféle ronda dolog.
Ellenben, ha van ott egy pár centis  műanyag közdarab, az már minden
problémát nagy eséllyel megold ezügyben.

Sőt, azt is el tudom képzelni, ha vmilyen okból a műanyag nem jöhet szóba,
mint kötés, hogy ha a két fém (vas és réz) úgy találkozik, hogy van belül
egy hengeres kibővített felület, ahova tömítetten be lehet építeni egy
műanyag csődarabot, tehát a homlokfelületeknél tömít, netán még kívül ki is
tölti vmi ragacs, akkor a pár centis távolság már szintén elég a folyamat
blokkolásához, holott a két fém változatlanul összeér, egy potenciálon van.