[Epitesz] Apro jogi kerdes

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2005. Aug. 31., Sze, 16:27:58 CEST

> A régi építési engedélyek amelyek időhatár nélküliek, akkor maradtak
> érvényesek ha az építési munkákat a jogerőre emelkedés után 2 éven
> belül elkezdték, ha nem akkor az engedély elveszett, újra kell
> engedélyeztetni.

Aha, értem. Elkezdtük bőven, meg még át is lett akkor tervezve, sőt, még vmi
építésfelügyeleti ellenőrzés is volt. Csak befejezve nincs.

> A telken lévő egyéb engedélyhez kötött munkálatok (a kerítés is
> ilyen) ettől függetlenek, tehát külön engedélyt kell rájuk kérni, s
> ez nem befolyásolja a már kiadott engedélyeket, abban az esetben, ha
> nem érinti a kiadott engedélyben foglaltakat. Tehát nem csatlakozik
> az épülethez, stb.

Köszönöm a választ, meg vagyok nyugodva.

Közben látom, hogy Zsolt is kérdezett kapuoszlop lecserélésével
kapcsolatban.
Ebben a műfajban az égvilágon mindent engedélyeztetni kell? Tehát, ha nem
nehéz szerkezetről van szó, amit könnyű életveszélyesre csinálni, tehát egy
betonoszlopot magára ránthat pl egy gerek, vagy a szél rádöntheti valakire -
és ezt nem azért írtam, hogy Zsoltot bosszantsam :-), de ha valami vascsövet
rak az ember a földbe betonba, az már nem ilyen veszélyes játék. Vagy az
utcakép is számít? Nehogy elharapódzon valami oktalan bődületes csicsa vagy
ilyesmi?

A téma azért érdekel, mert nekem is muszáj vmi kaput építenem, és valami
motoros tolókapuban gondolkozom. Az külön gáz lenne, ha csak valami készen
kapható, orrba-szájba levízsgáztatott szerkezetet szabadna beépíteni. Ez egy
gépészeti szerkezet. Ez csak építési engedélyes, vagy valami más hatóságnak
is rá kell bólintania? (Szinte tutira veszem, hogy az építési hatóságnál
fogalmuk sincs ezekről a gépészeti cókmókokról, elektromos kütyükről... de
az is gáz lenne, ha mondjuk a távirányító miatt HIF engedélyt kéne
szereznem. :-)