[Epitesz] vizesedes megszuntetese

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2005. Dec. 2., P, 16:35:32 CET

Bamer Balazs wrote:
> Kedves Lista!
>
> Frissen vásárolt (tégla és esetleg kő) házam vizesedik. Pár hasonló
> cipőben járó emberrel történt beszélgetés alapján az alábbi megoldást
> gondoltam az ok megszüntetésére:
>
> ff
> ff
> ff===
> ff|Ki
> ..|Ki
> ..|Ki
> ..|Oi
>
> ahol
> f a fal, aminek nincs rendes alapja
> . a föld (agyagos)
> [...]

Ez így egész jónak tűnik, csak lehet, hogy egyszerűbben is megoldható.
A nagy köveket kúlé kavicsnak hívják különben.

Én először csak azt csinálnám, hogy a fal mellé le legyen eresztve a vízzáró
lemez, ezzel együtt, tehát egymáshoz valahogy vízzáróan kapcsolódva a ferde
járda vagy ahogy nevezed, vízelvezető.

De csak, ha biztos vagy benne, hogy víz formájában jut be a nedvesség, nem
pedig bent csapódik ki a fal tövében, a sarokban. Tehát, ha nincs bent
fűtés, vízhasználat, ilyesmi...

Ha már van fűtés, akkor a vízzáról lemez vmi hungarocell féleség lehetne,
vmelyik zártcellás austrotherm termék, általában kék vagy rózsaszín, nem
emléxem, de a honlapjukon megvan. Na meg maga a fal is jó, ha kívülről
hőszigetelt, ez egybe van a talajba menővel (jó 60 centi már csodákat tesz),
és a körbejárda úgy legyen a fal mellé betonozva, hogy kívül legyen neki kis
alapja a földben. Ezzel két legyet lehet egy csapásra ütni: egyrészt a járda
alatti talaj  méginkább el van választva a csapadékvíztől, másrészt nem akar
utólag megsűlyedni kívül, ezzel belül elválni a faltól. Különben a fal
tövében végig egy jó kis rés keletkezne, és ott a falra zuhogó eső jó része
egyenesen a fal síkjában rongyol is befelé.

(Ismerősnél elmagyaráztam a jelenséget, ezért így csinálták a fal melletti
vízkivezető járdaféleséget. Csakhogy spóroltak a betonnal, és találtak
mindenféle beton kerítésoszlopokat, azt berakták az alap alá. Igen ám, de ez
az öreg szomszédé volt, az meg felfedezte, és kibányászta onnan. Hú, de pipa
voltam! Ennek megfelelően ez a rész bizony mindig sűlyed egy kicsit, végig
van rés a beton és a fal között, pedig már egyszer végignyomtam fugaszillel
vagy hasonlóval, de tovább sűlyed, bukik kifelé...Már csak nagy melóval
lehetne helyrehozni.)