[Epitesz] hotechnikai szamitasok

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2005. Dec. 23., P, 07:22:03 CET

Király,Gyula wrote:

> Továbbgondoltam. Valami toroiddal elkezdeni növelni a feszt (
> illetve, ha ellenállásméréssel szakadt a föld felé, nekiengedni a
> tápfeszét, aztán pl. a Meterman PM55 tud feszültség alatt levő
> vezetéket kifütyülni a falban, azzal esetleg meg lehet keresni, hol
> megy a betonban, meg honnantól nincs már delej.

Jó játék ez a meterman, de a múltkor megszívtam. Egy hosszabbító volt
szakadt, és ezzel akartam megkeresni, hogy hol. Nem sikerült.

Ugyanis ott van a fesz a hosszabbító egyik (szakadt) madzagján, és valahogy
kapacitíve átmegy annyi, hogy az egész hosszabbítót fesz alatt lévőnek
titulálta.

Lehet, hogy mérési hibát követtem el, ki kellett volna fektetni rendesen
(csak baromi hosszú volt, asszem 20m-es), és lehet, hogy nem volt lekötve
nullára a másik szál (konnektor oldalon volt a hiba). Azért nem jutott
eszembe jobban belemászni a mérésbe, mert fűnyíró használatakor szart be,
ezért a konnektor résznél rögtön elvágtam, és meg is lett a zárlatos
hely.... :-)

Nézegettem ezt a spéci fűtővezetéket. Nem sikerült megtudnom, hogy műxik
pontosan. Mert hogy 230 ill. 400V-osok vannak, és adott W/m-t definiálnak.
(A szöveg sajnos számomra hozzáférhetetlen). Tehát csak azt tudom
elképzelni, hogy végigmegy a delej a madzagon, és bizonyos darabonként van
benne ellenállás a két pólus közé kötve. Kb úgy, mint egy hűtőgép
ajtófűtésénél, szedtem már szét ilyet. Hőálló valamire (üvegmadzag féleség)
ellenálláshuzal van feltekerve. Itt lehet, hogy az egész madzagra
kívülről... nem igazán tudom elképzelni sem, hogy csinálják. Mert nem
valószínű, hogy csak arról lenne szó, hogy adott hosszban menő kanóc, mint
egy hosszabbító, és a végén rövidre van zárva, és úgy van méretezve a benne
lévő vezető (ellenálláshuzal), hogy pont kiadja azt az teljesítményt... Mert
persze ez lenne a legegyszerűbb. Még azt is meg lehetne csinálni, hogy
árnyékoló (=érintésvédelmi) harisnya is van benne, mintha igazi árnyékolt
madzag lenne, csak itt arra szolgálna, hogy zárlat, vezetéksérülés esetén se
legyen gáz.

Nna ebben az esetben a metermann semmit nem ér. (Már erre is fagytam rá, nem
sejtettem, hogy az adott hálózati kábel árnyékolt. :-) Nagy pofával
megállapítottam, hogy igen, lekapcsolták, lehet kicsavarni az egyenáramú
kisfesz oldalon a csavarokat. Aztán szikrázott rendesen....:-) )