[Epitesz] sziklakert

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2005. Júl. 8., P, 15:45:18 CEST

>ahha, ocsónak ócsó, de mégha a 250W-ost is veszed akkor is napi 10 órában
>az
>már 2500W vagyis 2.5kW ami a mai 30 ft-os vilannyal számolva.... bár ha
>lapátolod a pénzt akkor nem számít.

Szerintem vagy rosszul fogalmaztam, vagy sikerult felreertened.

En arra gondoltam, hogy van a kis bugyogtato szerkezet a sajat
szivattyujaval, amit valahogy kutvizbol akar taplalni a tulaja. Ennez
nyilvan megvannak az eszkozei.

Na most, az volt a kerdes, hogy zart legyen-e a rendszer, tehat onmagaban
forogjon-e a viz, vagy a kutbol folyamatosan taplalhatja-e, illetve
visszavezesse-e a kutba a vizet.

Erre irtam azt a kozbulso lehetoseget, hogy ne eressze vissza, hanem
valamelyest zart is legyen, de a kutbol kivett, es ide beletaplalt vizet vmi
kifolyon at egy gyujtotartalyba (ciszternaba stb) vezetheti. Igy eloall egy
olyan kutviz, ami mar kisse felmelegedett, kicsit jart a sziklakerben, aztan
ha megtelik ez az edeny, ciszterna, akarmi (mondjuk 1-2m3-es), akkor egy
ilyen bevasarlokozponti buvarszivattyuval a kert egyeb helyeire
szetlocsolja. Locsolni ugyis kell alapon.

Ezaltal a kut is folyamatosan hasznalva van, a sziklakert bugyogtatoja is
mukodik felig zart rendszerben, a locsolashoz hasznalt viz se vadhideg. Igy
mar stimmel?

(Kulonben a novenyek bizonyos mertekig erzekenyek a vizhomersekletre.
Nemtom, lefele is igy van-e, de egyszer egy cegnel muterhelest hasznaltam
vizhutessel. Keletkezett par vodornyi melegviz, majdnem forroviz. Ahova
kiontogettem, ott a legkozelebbi latogatasomkor lattam, hogy a giz-gaz-fu
kipusztult. :-) Szoval itt egy tipp vegyszermentes gyomirtasra, forroviz.
:-) Hihetetlenul hatekony.)