Re: [Epitesz] zuhanytálca

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2005. Júl. 9., Szo, 23:44:40 CEST

>Először a végén idézett válasszal kapcsolatban: Te mintha
>(padló)összefolyóról írnál - a szifon nem az! Zuhanytálca és kád alá
>gyártanak többféle szifont, ezek között van extra alacsony is. Jellemzőjük,
>hogy mind teljesen zártak. A szifon lényege, hogy a betáplálási pont felől
>legyen olyan szakasz, ahol az átfolyási keresztmetszet legmagasabb pontja
>alacsonyabban van egy utána következő átfolyási keresztmetszet
>legalacsonyabb pontjánál. Ezt régen egyszerűen a kifolyócsőből hajlítással
>készítették.

Igen, biztosan létezik ilyen teljesen zárt szifon is, de nem vetném el a
gondolatát annak, hogy egy padló összefolyónál használatos szifonhoz
hasonlót szereltek oda. Tehát olyat, ami nem teljesen zárt, egyszerűen csak
odarakták az ő x magasságú kifolyócsövével (a benne lévő lefele nyúló
csődarab nélkül), és a zuhanytálca kifolyójára rászereltek egy darab csövet
tömítetten, ami lejjebb nyúlik ennél a kifolyónál. Ezzel elvileg a
bűzelzárás meg is van oldva, csak éppen az nincs megoldva, hogy ha megtelik,
ne tudjon fölül kibuggyanni a nagy átmérőjű (kb 100-as) cső pereménél, ami
fel van nyomva a zuhanytálca alja közelébe.

Ha ez az egész baromság, akkor sűrű elnézést kérek.

Viszont ennek az eldöntése nem jár frenetikus rombolással. Mindössze a
kifolyó környékén max 1 csempét, és óvatosan egy téglát (ha azzal van
alátámasztva a zuhanytálca) kell eltávolítani. Sőt, így még használat közben
is lehet nézni, hogy viselkedik. (Használat alatt azt értem, hogy ami
belefér, önteni a vizet a zuhanytálcába, sőt, le is lehet dugózni, és
megtölteni mondjuk jó 5 centi magasan, és ekkor kihúzni a dugót... Ha ekkor
se folyik ott ki semmi, akkor nem ez a baj.)
Aztán az ügyes burkoló vissza is rakhatja azt az 1 téglát és azt az 1
csempét.

>Az engem is érdekelne, amit a kérdező feltett, hogy hogyan viselkedik a
>purhab (szenny)víz hatására?
Kültéren van tapasztalatom. Elöször tök jó, zár, tömít, de később a nap
megkezdi, a felületi cellák elporladnak. Azt nem tudom, hogy az egész anyag
zártcellás-e. Én nem használnám sehol, ahol nem zártan van. Hogy aztán egy
olyan helyre benyomatva jó-e, ahol az is lenne a feladata, hogy az esetleg
onnan továbbfolyni szándékozó vizet megfogja, arra én is kíváncsi lennék.
(Meg arra a műveletre is, amikor a purhabbal körbefújt zuhanytálcát
valakinek fel kell vennie. :-) Iszonyatosan erősen tud kötni.)

A többi mód, ahogy oda tud jutni a víz, teljesen reális. Kíváncsi is volnék,
ha vmikor kibontja valaki, aki meg is tudná állapítani a gondot, mi is volt
a megoldás.