[Epitesz] hajópadló kezelése

Zsiráf zsiraf at mylinux.hu
2005. Júl. 18., H, 22:41:27 CEST

2005. július 18. 15:28 keltezéssel Pataki István alábbiakat küldte drótpostán:
> Sziasztok!
Hali!

> Én is ilyen lehetőségek miatt kérdeztem. A víz/páraszigetelés csak
> következmény. Ez egy tetőtéri szoba, a padozat tégla és beton, tehát a
> vizet kis mennyiségben önmagában elvezetné, egyébként is nagyon száraz. A
> helyiség funkciójából és a használat módjából eredően csak balesetszerűen
> kerülhet víz a padlóra. A műanyag a lépészaj és általában hangszigetelés
> miatt kerül a padló alá, meg mert durva a beton felülete. Ez az anyag 120cm
> széles és 5mm vastag apró buborékos PE hab, nagyon rugalmas és teljesen
> vízzáró. Tudom, hogy a beton alá kellett volna tenni, de most már késő...
Nekünk még nincsen kész, viszont leírom, hogy milyen rétegeket irányoztak elő
a tervezők az emeleti részen a felbeton fölé.
5/8 cm párnafa (+gumi alátétlemez)
2 cm párnafa
2 cm hornyolt hajópadló
Mint látható, egyáltalán nem szükséges a PE hab, hiszen tetőtéri helyiségről
van szó, ahol nem kell az alulról jövő nedvesség ellen védekezni.
Hangszigetelésre pedig a gumialátétnél jobb nem kell.

> A hajópadlót esetleg teljes hosszában végigragasztanám egymáshoz, így nem
> maradnának rések a deszkák között. Az egész kb. 4mx4m deszkafelület mintegy
> "úszna" a padozaton, körben 1-1cm-t gondoltam hagyni, amit a felhajtogatott
> műanyag hablemezzel töltenék ki. Közbevetés: mekkora rést kellene fa
> dilatációjára "tudományosan számítva" hagyni?
A hajópadló szálak összeragasztása semmiféleképpen nem javasolt, mivel a fa
mindenféleképpen száradni fog. Szakemberek azt mondják, hogy 1, legkésőbb 2
évvel a lerakás után fel kell szedni az egészet és újból lerakni. Az ilyen
módon lerakott padlót bizonyos időközönként kicsit csiszolni és újra lakkozni
vagy kezelni kell. Evvel egy életre biztosítva van a jó padló.

> Felmerült bennem az is, hogy a műanyag szigetelő lemezt 2-4 cm átmérőjű
> lyukakkal legalább részben átszellőzhetővé tenném, de nem tudom, milyen
> sűrűn kellene lyukasztani. Mint a leírásból kitűnik az egyes rétegek nem
> lennének egymáshoz ragasztva, helyi terhelés hatására az anyag megnyúlhat,
> túl sűrű lyukasztás és kis átmérő esetén betölti a lyukat, miközben csökken
> a vastagsága. Ezek olyan kísérletek, amit nem jó a saját kontómra végeznem.
> Ehhez kérem a véleményeket, talán többünknek is hasznára válik az eredmény.
Ha jól értelmezem, a műanyag alatt beton van. Akkor viszont arrafelé nem fog
szellőzni, hiába vannak lyukak a műanyagon.

jókat:
--
 .~.
 /V\