[Epitesz] Gázkazán és kandalló párhuzamos mu"ködtetése.

Varga Tibor varga at gyogyinfok.hu
2005. Nov. 29., K, 10:27:47 CET

Sziasztok!

Mágus Bérprogram Demo wrote:

>kandallóba vízmelegítő csöves részt betenni, és a  gázkazánnal
>sorosan kell kötni, hideg oldalon tenni a kandallót,
>
>így a kandalló felmelegített vize a gázt automatikusan kapcsolja

Ezt nem értem.
nézzük mégegyszer:

>kandallóba vízmelegítő csöves részt betenni,

Vagyis rakjak a kandallóba csőkígyót. Eddíg tiszta.

> és a  gázkazánnal
>sorosan kell kötni,

Ezt is értem. A kandallóban felmelegített víz menjen a gázkazánba.

>hideg oldalon tenni a kandallót,

Én nem beszélni magyar ? :-o
;-)

>így a kandalló felmelegített vize a gázt automatikusan kapcsolja

Ez a következőt akarja jelenteni?
A kandallóban felmelegedő víz bekapcsolja a gázkazánt.
Ez magyarul van, de értelmetlen, mert a gázkazánt a termosztát kapcsolja
és nem a melegvíz, mert
a szoba hőmérséklete és a radiátorban lévő vízhőmérséklet között nincs
egyértelmű megfeleltetés.

Van egy másik gond is. Tudtommal zárt rendszerű fűtésrendszernek nem
lehet része szabályozatlan,
szilárd tüzelőanyaggal működtetett fűtőberendezés. Mivel nem
szabályzott, felforralhatja a vizet,
ami a detonációt követően átrendezi a fűtőberendezés környékét. Történt
ilyen kb 20 éve
itt a szomszédban Bátaszéken. Az özvegy, feleségem osztálytársa volt még
általános iskolás
korukban.

Mi történik, ha a termosztát szerint elég meleg van és lekapcsolja a
gázkazánt?
Megáll a víz,mert nem tud keringeni a kazán utókeringetési idejének
lejárta után.
Ekkor a radiátorok mindenhol kihülnek. Ott is, ahol még fűteni kellene.

Magyarázd el légyszives egész mondatokban, ahol jelölve van a mondat
eleje, vége és
a szavak végén a ragokat és jeleket egyezteted!
Sajnos enélkül nem értem, hogy mire gondolsz, pedig biztosan jó az ötlet.
Előre is köszönöm a segítséged!

Üdv. Tibi