[Epitesz] rovarok

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2005. Okt. 5., Sze, 14:13:01 CEST

Azért én futnék még egy kört.
Repülő rovarok ellen kéne tenni valamit, ha jól emléxem, padláson. (sajna
már nincs meg az eredeti levél). És ugye az a baj, hogy azért ez
átszellőzött tér, nem zárt.

Ennek ellenére egy flakon chemotoxot vagy ilyesmit kifújva szélcsendes
időben, el fog pusztuli a zömük, vagy mind, aztán vannak olyan permetek,
amik inkább mászó rovarok ellen vannak. Ezek egyfajta olajos tapintású
réteget képeznek a befújt részeken, és jó sokáig ottmaradnak. Pl a mortein
egyik fajtája.

Ha kintről jönnek réseken át, akkor találkozni fognak vele, és nem használn
nekik.

Volt már, hogy szúnyogok ellen sikeresen alkalmaztam, amikor kiderült, hogy
az ágy alatt bújnak meg valahogy. Benyomtam az ágy alá egy adagot körbe,
kirajzott vagy 10 szúnyog, azokat kint intéztem el, utána béke volt. Nemtom,
mit kerestek ott. :-) Éjjeli menedékhely?

De már szabadtérben is alkalmaztam a chemotoxot :-) egyszer kínomban, amikor
annyi szúnyog volt, hogy megelégeltem. és pártíz m2-en kifújtam egy egész
flakonnal. És lön, egy darabig ott jóval kevesebb volt. Persze szélcsendben
működött csak. Nagy szélben eleve nincs akkora gond.

Egy fura védekezési mód: az ágyam fölé szereltem egy plafonventillátort
régebben. A klímamentes időszakokban a rekkenő hőségben jó szolgálatott
tett. Aztán észrevettem, hogy a szúnyogok is kevésbé bántanak, ha megy a
venti. Azóta hallottam, hogy ezek a kis dögök CO2 szenzorral is fel vannak
szerelve, szóval oda mennek, ahol hőt éreznek, és széndioxidot. Van is olyan
csapda, ami úgy müködik, hogy az aljára kis szárazjeget raknak, emiatt van
egy kis széndioxid kipárolgás, bemennek a szúnyogok, és nem találnak ki.

Szóval a ventillátor nyilván elfújta a CO2-t, és amúgy is kellemetlen
huzatban repkedni, ha összemérhető a légáram sebessége a repülési
sebességgel, szóval békén hagytak.

Aztán tudok ám még agyalni! :-) Ha a repülő rovar ott kel ki valahol a
padláson, meg lehet kínálni a felületeket vagy forró levegővel, vagy ha van
bátorság hozzá, gyorsan mozgatott gázlánggal. Ha nem valahol mélyen a fában
vannak, ahonnan kelegetnek ki, akkor elpusztul minden élő a felületeken.
Persze nem kell felgyújtani a tetőszerkezetet! :-)