[Epitesz] Apro jogi kerdes

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2005. Sze. 1., Cs, 13:53:42 CEST

> Az volt az elképzelés, hogy - mivel hegyoldalban áll az épület - a
> garázst kicsit besüllyesztik, tetejét, valamint rézsűsre kialakított
> földdel befedett oldalát füvesítik, kisebb bokrokkal egy
> természeteshez nagyon hasonló környezetet alakítanak ki. Ez eltakarta
> volna a betonozott udvar egy részét is, valamint zöldfelületet növelt
> volna.
>
> Természetesen nem engedélyezték, ezért vasvázas ronda bádogtetős
> tákolmányt húztak fel helyette. Az már megfelelt az előírásoknak.

Ha jóindulatúan állok hozzá, attól féltek, hogy valamit nem jól csinálnak,
megindul a hegyoldal, vagy túlterhelődik a födém, szóval bajok lehetnek, és
ha nem engedélyezik, abból baj nem lehet. :-)

De van egy rosszindulatú elképzelésem is, hiányzott a jatt.
Egy ismerősöm nem kerületi építésszel terveztette kis házának az
átalakítását. Akkor még érintett voltam, rengeteget járkáltunk,
egyeztettünk, végül egy meglehetsően szép, mindenkinek megfelelő elképzelés
került a tervekre, tényleg, mindenki nagyon elégedett volt.

Nem ment át, belekötöttek fűbe-fába, végül egy nagyon-nagyon
leegyszerűsített, szinte mezei kis akármi lett belőle, ami közel állt ahhoz,
hogy  nem is kellett volna egyáltalán engedélyeztetni, hiszen majdnem az
eredeti maradt meg, csak belső átalakítások történtek.

És szó sincs arról, hogy valami állatnagy palota vagy kirívó alkalmatosság
keletkezett volna. A környéken sok lényegesen nagyobb, kirívóbb... ház van.
Ez föl se tünt volna, viszont elég szép lett volna.

Hülye korrupt világ van most nálunk, enné meg a fene az egészet. Nem baj,
kihalással talán javul. :-)