[Epitesz] Csikok a linoleumon

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2006. Aug. 14., H, 22:57:47 CEST

Topybear wrote:
> Cserélték nálunk az ablakokat és ezek a drága jó
> emberek a mûanyag ablakokat nem emlték fel amikor
> végighozták a folyosón, hanem húzták, tolták.
> Ennek az lett az eredménye, hogy fehéres csíkok
> vannak a linóleumon, a szomszádok meg már
> egyenesítik a kaszákat. Ezt vajon mivel lehet
> leszedni úgy, hogy a linóleum azért túlélje?
> Szorgosan súrolva lejön, de egyrészt ezeken a
> részeken mattul a linóleum, másrészt baromi strapás.
> Mondjuk leverem rajtuk, amikor legközelebb
> jönnek, de hátha van valami olyan módszer, amivel egyszerûen
> boldogulnak...

Ha a linóleum nem az, hanem pvc padló, akkor nitróval lehet gyorsan minden
ilyesmit eltávolítani. Sot, ha bemattult, kísérletezni lehet a pvc
oldószereivel. A ciklohexanonnal és a tetrahidrofuránnal (asszem már írtam).
Ha a matt részre ki van fújva ilyen oldószer, az feloldja a felületet, majd
megszárad, és fényes lesz. Az a baj, hogy nem nagyon tudom elképzelni, hogy
lehetne úgy fényessé tenni, hogy ne üssön el a környezetétol. Mert, ha csak
kiöntesz véletlenül egy pár dm2-es felületre, és hagyod megszáradni, ott
sokkal fényesebb lesz, mint odébb.