[Epitesz-barkacs] boyler javítás

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2006. Dec. 18., H, 12:59:12 CET

Zsolt wrote:

> van egy kb. 15 éves belül zománcozott 120L-es forróvíztárolóm,
> ebbôl szinte állandóan csöpög a víz.
> szétszedem, új tömítés bele de pár napon belül megint folyik.
> a legutóbb (kb. 1éve) a tömítést PVC ragasztóval kentem be,
> akkor néhány hónapig jó volt, de már hónapok óta megint csöpög.
> már 2xer kicseréltem az alsó zárólapot is.

Ott lesz a baj, hogy pvc ragasztót használtál. Én fugaszilt használtam,
eddig kétszer csináltam, de sosem azért kellett szétszedni, mert folyt volna
bárhol is. Ez egy talán még régebbi bojler,  már mi is jóideje használjuk,
és használtan vettem valakitől, ahol szintén lehúzott vagy 15 évet. Már
sajna látom, hogy belül is vannak korróziós nyomok a belső zománcon, tehát
sokáig nem fogja már bírni. Legutóbb kapott új anódot, és újracsináltam az
egész elektromos rendszerét, a korábbi 3kW-os (:-)) fűtőtestet, amit a régi
1200W-os helyébe raktam anno, kicseréltem 2kW-osra. (Ja, ez is 120literes,
hajdú, és meglepő, de még lehet kapni olykor!!

Szóval fugaszil, és teljesen száraz marad lent minden. Minden
összeilleszkedő felületet az összeszorítás előtt bekentem vele. A
gumitömítés mindkét oldalát tehát, nem bíztam semmit a véltlenre. De a régi,
már kilyukadt zárófedelet is visszaraktam volna, ha nem lehet kapni. Már be
is hegesztettem, amikor rákérdeztem, hogy van-e, és mivel volt, abbahagytam.
:-)

> szóval kérdésem:
> mit lehetne tenni vele ? hogyan tudnám megnyugtató módon
> a szigetelést legalább 1 éves idôtartamra vízmentessé tenni ?

Nemtom, mi a baj az utángyártott (vagy nem is utángyártás lesz ez, mert még
úgy tűnik, gyártják) holmikkal. Mindent vettem hozzá, ami alulról feldugandó
bele, kivéve a huzalokat, mert azt gagyibbnak tartottam sokkal, mint
amilyeneket én tudok csinálni. Lehet, hogy nem jó helyen vetted a
hozzávalókat? Én Budafokon a Fázis nevű boltban.