[Epitesz-barkacs] boyler javítás/napkollektor

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2006. Dec. 19., K, 13:16:01 CET

Kathi Imre wrote:
> Most egyébként azon agyalok, hogy a régi Hajdú bojlerbe eszkábálok
> egy napkollektorhoz csatlakoztatható hőcserélőt. Annak jó nagy a
> zárólapja, melyre lehet hegeszteni egy tartórudat és erre pedig
> rézcsőből egy spirált, ami éppen befér a lyukon és végigér a tartály
> belsejében. Fűtéstechnikai boltokban láttam tekercses kiszerelésben
> rézcsövet. Ebből csinálnám a bojlerbe a spirált, illetve a
> házilagosan kivitelezett napkollektorban is ez lehetne a csőkígyó.

Végülis működhet. A feltekerés ilyen kis átmérőre azért nem lesz olyan
könnyű, de nem lehetetlen. Télen lehetne a legkönnyebb: megtöltöd vízzel,
hagyod megfagyni, és úgy tekered fel. Aztán kiolvasztod, és kész. :-)

Magát a napkollektort egyszerűbben csinálhatnád meg egy dunaferr sima
lapradiátorral. Minden más azonos.