[Epitesz-barkacs] boyler javítás/napkollektor

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2006. Dec. 20., Sze, 07:43:41 CET

Kathi Imre wrote:
> Ez a réz cső, amiről írtam, elég lágy ahhoz, hogy megtörés nélkül is
> lehessen hajlítani. Amit lehet kapni hozzá kézi hajlítót, azzal akár
> r=30mm hajlítást is kibír törés nélkül. Én hajlító sablonnak egy

Akkor ez egy viszonylag vékony, de vastagabb falú cső lehet. A klímacsövek
közül a vastagabb kb 10-12 mm-es lehet, és nekem jóval nagyobb sugáron való
hajlításkor is sikerült megtörnöm az elsőt.

Valószínűleg úgy kerülhető el még, hogy olyan sablonra hajlítja az ember,
mint egy csigakerék, tehát vájúba. Ha nagyon vékony a cső, akkor nem leszel
képes elég vízáramot (kapacitásáramot) biztosítani.

A menetemelkedést úgy érdemes megcsinálni, hogy először menet-menet mellé
tekered, ha tényleg sikerül így feltekerni, és ha akarsz mégis rést közéjűk,
egyszerűen széthúzod a kész rugót. Szépen egyenletesen fog széthúzódni, és
belőheted azt a menetemelkedést, amit szeretnél. Valszleg jobb, ha nem
csővastagságnyi, hanem kevesebb rés van a menetek között, több menet fér el,
nő a hőleadó felület, kisebb lesz a hőlépcső.

Nem reagáltál a lapradiátorra. Van valami különös okod, hogy csőből akarod a
kollektort is megcsinálni azon túl, hogy nemtommér, de tényleg úgy szokták?
A vákuumcsöves kollektor az más, de itt síkkolektorról volna szó, ha jól
sejtem.