[Epitesz-barkacs] leolvasztási ciklus lelkivilaga?

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2006. Dec. 31., V, 17:08:00 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> 1) a hűtőszekrényben, vagy a hőszivattyúban
> a leolvasztási ciklusa alatt
> mi melegíti fel a lecsapódott dért???

Nem ugyanaz a kettőben. A hűtőszekrényben vagy az, hogy eleve meleg van
belül, tehát nulla fölötti hőmérséklet, vagy kisteljesítményű fűtőtest is
van odaszerelve. Lehet, hogy ez már nem divat, én láttam ilyet, sőt, olyat
is, hogy az ajtó perem alá, ahova csukódik, raktak be ilyet, megakadályozva
ezzel, hogy az ajtó befagyjon.

A klímáknál fűtési üzemben a beltéri fog lefagyni, onnan, meg kis részben a
helyiségből von ki hőt, amivel elvégzi a leolvasztást, aztán végezve ezzel,
a felmelegedett kültéri tömegből a hőt azonnal áthúzza a beltéribe vissza.

Látszólag nagyon veszteséges a folyamat, a valóságban azonban akkor, amikor
a levegőből nedvesség csapódik le a kültériben, onnan sok hőt tud elvonni
(több, mint 2,2MJ/liter), illetve a dérképződéshez további kb 0,34MJ/kg
kell, de ez az, amit vissza kell adnia, mert a leolvasztáshoz ezt be kell
fektetni, hogy a víz le tudjon folyni. Ha nincs kint olyan nagyon hideg,
akkor csak a víz fog folydogálni a kültériből.

Asszem a hűtőszekrényekben nem szokás ezt a hűtő-fűtő üzemmódot megcsinálni,
bár nem lepődnék meg, ha megcsinálnák. Végülis energiatakarékossághoz
vezetne. Különösen az ún. antofrost vagy hogy szokták nevezni tipusú
hűtőknél, ahol a hűtőfelület nem a hűtendő térben van, hanem attól
elkülönülve, és ventillátorral kergetik ide a levegőt, és lehűtve,
kiszárítva megy vissza a hűtött térbe.

> 2) Csinár hűtőszekrényben "félautomata" leolvasztó gyanánt
> (amiről a szerelők mondták, hogy ha lehet ne nyomjuk meg az

Ehhez nem tudok hozzászólni. Amiket beidéztél, azok alapján nincs benne nagy
furmány, kb az lehet, amit fent írtam. Az antifrost hűtőknél az a jó, hogy a
mélyhűtőt se kell sosem leolvasztani. Az elkülönült hűtőfelületet bármikor
úgy leolvaszthatja a gép, hogy közben a hűtött tér hideg maradhasson. Olyan
hidegre hűti a hűtőfelületet, hogy a róla beáramló, már nem annyira hideg
levegő eszméletlenül száraz, a jég is szublimál, a fedetlen élelmiszerek
kiszáradnak idővel.