[Epitesz] futes klimaval

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2006. Már. 27., H, 15:50:39 CEST

Csobolyó János wrote:

> kellen  futeni egy viszonylag jo szigetelesu 3*5 m alapteruletu 2.2 m
> belmagassagu epitmenyt.
> 3 kulso fal.
>
> Mekkora futo huto klima birja el illetve hogyan lehetne elore
> kalkulalni a futesi koltseget.

Van saját tapasztalatom. A helyiség szintén 2,2 m belmagasságú, gyengén
hőszigetelt fa falak, alapterület viszont 3x8 m, az összes fal külső fal.

Már második telet viszi egy névlegesen 2,5 kW körüli klíma. Ennek az a
jellemzője, hogy a hálózatból 800W-ot vesz fel, hűtésre lehet igaz a 2,5 kW,
fűtésre szerintem akár 2,8-3 kW is megvan. Sosem kellett fázni.

A Te esetedben a szerkezet messze nem lenne kihasználva, és az összes Mo-on
elforduló télnél biztosan csinálna akár 25-30 fok meleget is.

Manapság egy ilyen kb 40-50 ezerbe kerül. A minap is láttam hirdetéseket.
Nekem itt vestel van. Illetve van még pár más márkanév is, belülről mind
tökugyanolyan. (eurosky, regal, vestel vannak itt). Még a távszabályozójuk
meg a kezelési leírásuk is azonos, meg belül a kondik, a kötések kialakítása
(elektromos és cső), a hőcserélők, a belső kivitel... mintha egy helyen
gyártották volna.

Persze vannak másmilyenek is. Egy se lehet olyan szar, hogy ezt a feladatot
ne tudná megoldani.