[Epitesz] fal szigetelés

Bamer Balazs bamer at db.bme.hu
2006. Május. 4., Cs, 12:43:02 CEST

Szervusz János!

> nekem egy vert/valyog jellegu potyogo vakolatu falat kellene szepe tenni.
> Amire gondoltam:

Tapasztás nem kivihető? Félő, hogy a benti gipszkarton is
megváltoztathatja annyira a hővezetést (kicsit hőszigetel), hogy mögötte a
falon pára csapódik le, vizesedik, penészes lesz. Amennyire én tudom, a
vályognak kell tudni szellőzni kifelé-befelé. Kívülre nem lehet nádpallót
tenni és azt bevakolni? Az ezt nem gátolja, hőszigetel, légrés sem kell.
Új vályogházat terveznek ilyen 5 vagy 2x5 centis nádpalló szigeteléssel,
míg műanyagot legalábbis közvetlen a falra rakni "eretnekségnek" számít.

 							szia: Balázs