[Epitesz] (reszben) valyogfal rendbetetele

Kathi Imre imre.kathi at eon-hungaria.com
2006. Május. 26., P, 07:01:27 CEST

A lócitrom helyett megteszi a darált szalma, vagy más néven törek. Házilag is előállítható: egy rostájától megfosztott terménydarálóba vagy komposztaprítóba adagolt szalma meghozza a várt eredményt. Ezt kell belekeverni a sárba.
Én a mészről még nem hallottam, de logikusan gondolkodva biztosan nem rontja el (nagyon finomszemű homok-> ez az AGYAG + mész = habarcs/malter)

Ezzel a meszes sárral viszont lehetne szép felületet vakolni a beltéren, akár mester nélkül is. Ha véletlen munka közben leesik a falról az anyag, azt könnyű újradolgozni.
Ha van időd (és kedved próbálkozni), kezd el magad megcsinálni. Nem nagy ügy az egész, csak szeretik a mesterek misztifikálni az ügyet.
 Néhány évvel ezelőtt én is magamnak vakoltam be egy régi épület falait, amelyek még most is hibátlanul mutatják magukat... Hidd el, hogy az ember önmagának sokkal alaposabb és tartósabb munkát tud végezni, mint bármelyik mester, amely erre a feladatra vállalkozna (emberi áron). A mai kőművesek inkább csak építeni, mint sem karbantartani, javítani szeretnek (és tudnak!), azon sokkal jobban jön a pénz.

Üdv, Imi
imre.kathi at eon-hungaria.com