[Epitesz-barkacs] pince alapozas fal mellett?

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2006. Nov. 7., K, 08:36:01 CET

vajk fekete wrote:
> A darabokra en is gondoltam, csak akkor az uj fal alapja darabokbol
> lesz, ami szinten nem tul jo.

Ezt meg lehet oldani úgy, hogy kilógnak vasak, amik majd az újabb szakaszba
beleköthetnek.

De láttam egy érdekes trükköt mély alapokra, de nem házi kivitelezésű dolog,
az biztos, bár fene tudja.

Szóval levertek egy spéci üreges acélidomot bazi nagy géppel. Amit láttam,
ott vagy 8m mélyre, de nyilván itt nem kell ez a mélység. Az idom tolt maga
előtt valamit, ami lent maradt. Az üregét kitöltötték betonnal, meg vas is
került bele, és kihúzta a gép. A kihúzáskor nyilván a beton kitölti az egész
üreget, tehát azt a térfogatot is, amit az üreges acélszerkezet anyaga
töltött ki. Sajna nem figyeltem meg elég részletesen, hogy ez hogy volt
folytonos, de a vége egy komplett betonfal lett, amin belül utólag termelték
ki a földet. És nem figyeltem meg azt sem, hogy milyen volt a levert idom
vége, és az se biztos, hogy pontosan úgy történt-e, ahogy írom. Szerintem az
építőmérnökök biztosan tudják, mi is ez.

Lehet, hogy kicsiben is lehet ilyesmit csinálni, de egyet biztos lehet:
hullámos lemezeket leverni a régi ház falának a tövében olyan mélységig,
ameddig biztosan nem lesz kiszedve a föld. Fölül a ház falához rögzíteni a
lemezeket, alul meg a föld fogja a talaj nagy részének a kiszedése után is.
Tehát az alapja környéki föld nincs megzavarva végülis.

A lemezek bent maradhatnak, zsalunak szolgálhatnak.