[Epitesz-barkacs] Ablakventilátor

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2006. Nov. 7., K, 08:25:14 CET

charles hoss wrote:

> en szelloztetos boltban lattam ilyen ajtocskakat ventillatorral
> dremellel egy oras melo kivagni uvegbe egy ilyen alakot - nem kaland .

Múltkor vágtam ki valakinek elszívóhoz 15 centi átmérőjű lyukat mészköfalba.
Nem volt egy órás meló. Szépen körbefúrtam valami huszas körüli fúróval (kb
30-35 centi lehetett a fal vastagsága, nem mértem), aztán kivéstem egy
ferdére (egyoldalra) köszörült vésővel a nemkívánt részeket. A cső végül
olyan passzentosan ment bele, hogy azóta se tömítették körbe. :-)

Vannak azok a ventillátorok, amiket WC-khez találtak ki. Tehát villany
felkapcs, venti elindul, villany lekapcs, venti még x ideig tovább jár.
Ezeknek az a jótulajdonságuk, hogy van bennük még valami lamellarendszer,
ami a nemkívánt áramlásokat kivédik, tehát nem fog kikóvályogni a meleg
fölöslegesen.

A beépítésük hasonló módon, egy csődarabbal történhet, mint amiről írtam,
csak kisebb átmérő is elég.