[Epitesz-barkacs] pince alapozas fal mellett?

Pataki István ipataki at ipataki.t-online.hu
2006. Nov. 7., K, 22:36:26 CET

Sziasztok!

>Meg nem tartok ott, csak felmerult hogy lehet-e ilyet egyaltalan.
>A csalad tele van statikussal meg epitesszel, csak azok egybol
>ilyen jetteles meg betoninjektalas meg resfalazas dolgokkal jottek,
[...]
>Azert meg bizom bennuk is, ha lesz belole valami megirom ide is.

(Nem vagyok statikus, csak elfilozofáltam róla)

Legalább két oldalról leselkedik a veszély. Először, ha az alap alatti
talaj laza, akkor már a kiásáskor kinyomódhat alóla és megsüllyed a fal.
Másodszor a fal oldalirányú megtámasztása szűnik meg és emiatt
keletkezhetnek repedések. Nem feltétlenül most. Majd 5-15 év múlva.
Feltétlenül szakember tervezze és felügyelje!

pi