[Epitesz-barkacs] szigeteles

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2006. Nov. 27., H, 10:34:52 CET

József Schubert wrote:

> Lehetne azt csinálni szerintetek, hogy a lambéria megmarad, alulról
> újabb réteg jól rögzített párazárófóliát teszek?

Lehet.

> A lambéria fenntmarad, mert túl sötét a színe.
> Alulról álgerendák segítségével még 5 cm nikecell réteget rakok a
> menyezetre (mivel csak 10cm üveggyapot a szigetelés), majd újabb
> lambéria réteg lesz világos színűre pácolva.

Ez így elég jól hangzik. Ha a hungarocellen belül egy jól záró párazáró
fóliát raksz fel, és előtte a régi fóliát a nedvesség hatására máshol is
átjárhatóvá teszed a már meglévő üveggyapot felé, mondjuk átfurkálod sok
helyen, és nem 3-as fúróval :), akkor műszakilag jó kell legyen.

Ugyanis ugye a hungarocell túloldalán van hidegebb, és ha itt a külső levegő
lesz megtalálható víztartalom szepmontjából, akkor már nem jöhet létre
páralecsapódás, hiszen a kőzetgyapoton belül már melegebb van lényegesen,
mint kint. A legpárásabb kinti levegő is ide jutva mélyen 100% páratartalom
alá sűlyed.

> réteget? Vagy az új réteg párazárót a nikecell alá kellene tenni?

Azt semmiképpen, mert a fenti gondolatmenet alapján ugye a hungarocell
hűvösebb felére jut a benti, levegő, ami akár 80% páratartalmú is lehet. Itt
lehülve simán fölé mehet a 100%-nak, és csurogni fog valahol. (Láttam már
ilyet, fólia a tető alatt, utána befelé következett a kőzetgyapot, majd a
lambéria. Annyira csöpögött a víz, hogy a tulaj azt hitte, beázik, csak azt
nem értette, hogyhogy, amikor nem is esik odakint. :) )

> Keressek szakembert?

Nincs akadálya, de ha kedved, időd, eszközeid vannak, akkor megcsinálhatod
magad is. Valamint megeshet, hogy olyan "szakemberre" bukkansz, aki ezeket a
páradiffúziós dolgokat nem érti, nem tudja, és szarvas hibákat követhet el.