[Epitesz-barkacs] erkelyajto

Pataki István ipataki at ipataki.t-online.hu
2006. Nov. 28., K, 22:34:40 CET

Sziasztok!

Message: 1
Date: Tue, 28 Nov 2006 11:56:30 +0100
From: Dienes Jozsef <dienes.jozsef at rh.bmf.hu>
Subject: Re: [Epitesz-barkacs] erkelyajto

>Bocsánat, hogy belevau, nem akarom félrevinni, de ezt az anyagot lehet
>kapni valahol táblában, vagy akárhogy?
>Én még csak vágódeszka formájában találkoztam vele. :-)

Félreértés! A ragasztás nem lapjában történik - mint a rétegelt
lemeznél - hanem hosszában, talán 20-40 cm-es darabokból, precízen
tervezett fűrészfog csapolással, ami szvsz nem erősebb és nem gyengébb -
tehát éppen olyan - mint a fa anyaga magában. Ezzel biztosítják, hogy
nem vetemedik, és ki lehet belőle hagyni a hibás részeket. A görcsöket -
régi szakik péterszegnek is nevezték - kifúrják és azonos fával
beragasztják.

Régen foglakoztam vele és nem emlékszem, de valószínűnek tartom, hogy az
így elkészült, még kis keresztmetszetű tkp. léceket aztán az
összeeresztéseknél átlapolva már lapjában ismét egymáshoz ragasztják, és
így alakul ki egy rendkívül nagy teherbírású, magyon mérettartó homogén
szerkezet.

Ha jól emlékszem, szabványos(?) 63x63 mm-es(?) keresztmetszetben, talán
4 méteres szálakban találkoztam vele valamilyen építőipari
kereskedésben.

pi