[Epitesz-barkacs] ajtó festés

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2006. Okt. 8., V, 17:35:39 CEST

Hali!

Bár már gondolom előttem megválaszolták a fontos dolgokat, én is beszámolok
egy sikeres festéktelenítésről.

Ahogy már láthattad, hőlégfúvó kell! Nekem egy Black&Decker van, elég jó,
szabályozható hőmérsékletű, én olyan 450 fok körül használtam, ez a festéket
nagyon jól puhította, de a fát még hosszab idő alatt sem égette. Adtak hozzá
egy nagyon ügyes festékkaparót, amely nem a hagyományos háromszögletű fejjel
volt, hanem a fejnek volt konvex és konkáv görbre része és hegyesszögű sarka
is. Ez nagyon jól jött, mert a bejárati ajtót csináltam, amin mindenféle ki
és bemélyedéses profilos kazettás, stb. elem volt, és minden kis részbe
befért ez a kaparó. Volt egy olyan feltét is, amivel a légsugárt lehetett
egyik oldalon "árnyékolni", ez az üveg melletti munkánál volt jó, hogy ne
kapjon az üveg direktben meleget.

Az ajtó jó rondán, vastagon fehér festékkel volt lekenve. Ez a hóléggel
olyan jól lejött, hogy gyakorlatilag nem kellett utáncsiszolni. A nehezen
hozzáérhető részeken átmentem egy fúrógépbe fogott műanyag sörtekoronggal, a
lapos részeken meg rezgőcsiszolóval. Utánna lazúroztam a felületet, tehát
előtte minden szem festéket le kellett szedni, különben ronda lesz. Nem
mondom, hogy nem került időbe, de nagyon szép lett. A sik felületekről
pikk-pakk szedi a festéket, a mélyedésekkel kicsit kelett vacakolni, de
onnan is lejött minden.