[Epitesz-barkacs] locsolás, buvarszivattyu, víztorony, stb...

Zsolt epitesz at telectronic.hu
2007. Ápr. 15., V, 21:39:17 CEST

hali

van egy búvárszivattyú, ami kb. 3 méter mélyrôl hozza fel a vizet, majd ezt
egy 3/4-es locsoló csövön vezetem kb. 40 méteren és ott szeretnék vele
locsolni, de olyan kicsi a víznyomás, hogy kézzel a slag végét összeszorítva
alig lehet 2 méter távolságra ellocsolni és akkor is mintha pisilne :)

szóval hogyan tudnám a víz nyomást megnövelni, lehetôleg minimális villamos
energifelhasználással ?

agyaltam, hogy veszek egy házi vízműnek hívott valamit és arra gondoltam,
hogy a tartályát kibôvítem egy 200l-es hordóval, így nem fog a szivattyú
folyamatosan dolgozni. Működhet ez az elgondolás ?

Még az is eszembe jutott, hogy építek egy saját víztornyot :), szóval a
lakóház hátsó falához erôsítek egy mondjuk 300-as PVC csövet 7 méter
magasságig és az alján nagynyomású vizem lesz...

én nem vagyok jártas a pascalokban ... tudna valaki segíteni, hogy a
fentiekben leírt magasságú vízoszlop mekkora nyomással bír a csô alján ?

Továbbá mi a csudával jutassam fel olyan magasra a vizet, persze kis energia
igénnyel ?
van itten egy 380-as szivattyú is, de ez 1.5 Kw-os és ha a mostani szárazság
mellett napi 2 órát locsolok akkor az 90kw/hó + búvárszivattyú(k)...

Szóval valami olcsó, de hatékony 5letet szívesen látnék.

köszi

zsolt