[Epitesz-barkacs] Osb lappal hoszigetelés

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2007. Ápr. 24., K, 14:40:31 CEST

On 24 Apr 2007 at 14:11, Acs Gabor wrote:
> Kétszeres vastagságú h~Nszigetel~N nem kétszeres megtakarítás!
Igy van!

> Itt van a Rockwool katalógusban egy számítási példa. 10 cm
> h~Nszigeteléssel 2530m3 gázt fogyaszt a ház, 20 cm-el 1850-et.
Erdemes fenntartassal kezelni az illyen modellszamitasokat. Ezek
csak az adott, otletszeruen felvett parameterekkel rendelkezo
modellre ervenyesek.
Aki jobban el akar melyedni a temaban, az toltse le a WinWatt
program ingyenes verziojat. Nagyon jol lehet az egyes adatok
valtoztatasanak hatasait kovetni. Persze egy futesmeretezes azert
tovabbra is szakma marad :-)
Nekem pl. az jott ki, hogy a foldszinti, alapincezetlen lakasban
a legtobb ho lefele tavozik, a betervezett 8 cm polisztirolhab
szigeteles ellenere. Ez az ossz hoveszteseg 40 szazaleka. Erdemes
tehat ezen a feluleten megerositeni a szigetelest. A tobbi
vesztesegen kozel egyforma aranyban osztozik a fal es az ablakok.
Itt tehat nincs mit kiemelni, mindket szerkezetnel erdemes az
anyagi lehetosegek hatarain belul a legjobbat valasztani.

Udv

szepygab