[Epitesz-barkacs] statika/betonozas/padlofutes

jhidvegi@miseta.net jhidvegi at startadsl.hu
2007. Feb. 4., V, 20:03:13 CET

vajk fekete wrote:
> Jozsi,
>
> Biztam benned!
> Ez, hogy a vashalo majd atteszi a gerendakozi beton terhet a
> gerendara nagyon tetszik!

Örülök neki, bár nem gondoltam, hogy bármilyen más ilyen vékonyabb
betont vasháló nélkül akartál volna odatenni.

Ha a plafon is gerendafödémből van, és csak simán összerakva, meg salak
vagy akár a béléstestes módi, akkor is érdemes utólag is vashálózni
felülről. Ugyanis a gerendák hajlamosak arra a mocsok dologra, hogy
külön mozognak. Ennek hatására nem tudsz úgy festeni, hogy alul idővel
ne látszódjanak a gerendák vonalai. Láttam már ilyet, ekkor már csak a
furmány tapéták segítenek.

Ha össze vannak felül vasalva keresztben (amit a vasháló is megtesz),
akkor nem tudnak külön mozogni, főleg nem, ha béléstestes fődém. Ugyanis
ha bármelyik a többihez képest föl vagy le el akar mozdulni, ahhoz a
többit picit széjjelebb kell tolnia. Ha nem tudja széttolni egy picit
sem a födémet, akkor kénytelen a helyén maradni, és kussolni. :)