[Epitesz-barkacs] statika/betonozas/padlofutes

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Feb. 6., K, 13:47:05 CET

vajk fekete wrote:

> Kozben mericskeltem meg, es par centivel jobb a helyzet, elsore
> elbenaztam ugytunik.
> Akkor az also es a felso betonban is lesz vas. Tankot is ki fog birni.

:-))

Nem baj az. Az alsó, szerelőbetonba azért kell a vas, hogy ne akarjon
lehuppanni semmi a két gerenda között. A felső, fűtőbetonba meg azért
kell kifejezetten a vasháló, méghozzá átfedéssel, ha nincs akkora, mint
a helyiség, mert különben elrepedhet, és a cső is megsérülhet ettől. Na
meg így van mihez rögzíteni a csöveket. Mechanikailag, ha tutira
mennénk, lehet, hogy a becsövezés fölé is érdemes lenne egy vékonyabb
acélhálót rakni, hogy fordított nyomatékokat is fel tudjon venni.