[Epitesz-barkacs] Kis számolás

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Feb. 6., K, 18:14:17 CET

Kira'ly,Gyula wrote:

> Azért tud olyan hideg lenni, hogy befagy a Niagara, az meg mégse
> csöpögés..

Más a geometria. Na de azért azt nem veszem be, hogy befagy az egész,
megáll a víz! Hacsaknem a források összessége is befagy. A niagara, ha
jól tudom, két tó között van. Tehát valóban be tud fagyni úgy, hogy
jéggát keletkezik, a magasabb tó szintje nem emelkedik efölé, és kész.
Kérdés, hogy oda honnan jön a víz, és az is eláll-e, vagy csak a bazi
nagy tó pufferként a téli idényre elég.

> Apósomnál a csöpögő csap miatt a mosdó kifolyó vascsöve 1
> db jégdugó lett..

Hát igen, lehet olyan felületeket elképzelni, hogy a csöpögés
szállította hő nem elég. Ezért számolgattam ki a kerticsapnál, hogy mi
az ábra. Ott bejött. Ha hűtőtönköt szerelnék a csőre, nem jönne be. Ha
meg körbeszigetelném 10 centi vastagon purhabbal pl, miután beraknék 1 m
hosszon 20 kiló rezet vagy ólmot, lehet, hogy akkor se fagyna be a víz,
ha csak hetente egyszer nyitom meg. :-)

(Lehet, hogy olcsóbb megoldás lett volna, mint kiásatni, és
kicseréltetni a berohadt leeresztőcsapot. Kemény 60ezer Ft-ot fizettem
érte. Én is meg tudtam volna elvileg csinálni (műszakilag), csak most
marha távol vagyok attól a fizikai állapottól, hogy ott kiássam, inkább
fizettem. Nem olcsó az öregedés, leépülés. Ilyen gyógyszer, olyan
gyógyszer, és még az ilyen melókat se tudja az ember megcsinálni, amit
tud, az is 2-3-szor annyi ideig tart, mint hajdanán...)