[Epitesz-barkacs] napenergias futesrasegites

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2007. Feb. 22., Cs, 10:32:43 CET

Tanulságos ez a blog!

Nem hétköznapi, hogy valaki ennyit foglalkozzon, és korrektül ki is mérje a rendszerét. Azért eléggé egyértelmű a leírás alapján, hogy manapság még bőven nem éri meg ezzel foglalkozni. Erre jutottam egy korábbi levelemben, amire azt a választ kaptam, hogy valszeg csak magamnak akarom megmagyarázni, hogy ne kelljen foglalkozni vele.

Akkor lesz létjogosultságuk ezeknek a rendszereknek, ha egyszer vagy rettentő drága, vagy egyáltalán nem is lesz energiahordozó, amivel fűthetnénk. Akkor viszont az árammal működtetett rendszerek -különösen egy ilyen bonyolult, sok hibaforrással rendelkező, amit a csávó épített- nem tűnik jó választásnak.

Manapság szerintem egy lelkes hobbytevékenység ez a napenergia -földenergia hasznosítás, viszont ha tényleg elszállnak a gáz/villany/tüzifaárak, és nagy mennyiségben kezdik eladni a szolár rendszereket, jóval olcsóbbak lehetnek majd.

Úgy tervezem, az én naprendszerem akkora lesz csak, hogy akár minden nap lelkifurdalás nélkül órákig dögölhessek a kádban. Talán csinálok a kád alá is valami hőcserélőt a szolártartály felé, hogy ne kelljen a kihűlő vizet a csapból pótolnom.

Gábor