[Epitesz-barkacs] napenergias futesrasegites

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Feb. 22., Cs, 18:19:58 CET

Bamer Balazs wrote:

> Végül is van már egy olajradiátorunk (-: lehet, hogy itt jön be a
> képbe HJózsi általi is ajánlott fordított üzemű klíma. Mondjuk én
> szívesebben üzemeltetnék róla radiátort, mint hogy levegőt szívjon át
> magán. Tisztább, szárazabb érzés, és a radiátorba más vizet is lehet
> küldeni.

Az utóbbi érv persze erős, de az előbbi inkább érdekes.
A klímák beltérije tényleg nagyon el tud koszolódni. Na de honnan veszi
ezt a koszt? Abból a levegőből, amit beszívunk, nemde? Tehát, ha a bazi
nagy, kopoltyúszerű felület felszed egy adag port, és azt vizes úton el
tudom belőle távolítani mondjuk a fűtési idény végén, akkor ennyi port
nem a levegőben tartottam.

Nekem az autómosásnál is hasonló elvi problémáim vannak. Az persze
világos, hogy ha kijön belőle valami olaj, és azt mosom le róla, ami
megy a csatornába, az más, de hogy ha maga az autó mocskos állatira, és
azt lemosom róla, akkor hol itt a környezet szennyezés? Az autó korábban
tiszta volt, a környezetből ráragadt egy halom kosz, azt mindegy
visszamosom, nemde?

Ezt a tényt a közterületesek néha mintha ki is használnák úttisztításra.
Mit kell tenni? Felpermetezni az utat, hogy vizes legyen, de annyira ne,
hogy lemenjen róla a kosz. Az drága, ahhoz sok víz kell, sok járműnek
sokszor kéne járnia... De majd az autók felhordják egymásra a mocskot,
és ami marad, azt vagy otthagyjuk, vagy azt már egye fene, lenyomjuk.
:-)