[Epitesz-barkacs] Villanykapcsolo, aljzat hoszigeteles

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2007. Feb. 25., V, 15:42:08 CET

jhidvegi  <jhidvegi at freestart.hu> 2007.02.25. 12:10:26 +1h-kor írta:

> A következő van:
> Áram/keresztmetszet=áramsűrűség, j-vel szoktam jelölni.
> Felületi hőterhelés:q=j^2*ro*A/K, ahol ro az adott huzal (meleg)fajlagos
> ellenállása, A a kötegben lévő, j áramsűrűségű árammal terhelt

az én kisműszerezettségem alapján, (1 db kínai digit  )

12V-os autóülés melegítőt vettem tescoban, egyszercsak
szikrázás és kigyulladt alattam, szétszedtem, telefonzsinór vastagságú
sodrott rézdrót

ott gyulladt ki alattam, ahol 1-2 sodrott szál elszakadt, és a maradék szálak
felhevültek

rajta volt, 12V 42W -> 3,5A ->  12V/ 3,5A -> ennyi ohm legyen

adott telefonzsinór hossz ohm mérés, arányosítás -> 4m hosszú
telefondrót 1 szála kellett,
pont 40 fokos lett a fenekem alá, azóta sem veszek kínai autóülésmelegítőt
4e HUF-ért :-)