[Epitesz-barkacs] Villanykapcsolo, aljzat hoszigeteles

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Feb. 25., V, 16:56:25 CET

Acs Gabor wrote:
> Kezemben egy táblázat, valamelyik kábelgyártól kaptam. 1,5mm2-es Cu
> vezetéken a megengedett legnagyobb áramerősség: 14A
> 2,5mm2-esen 20A.
>
> Ez hogyan módosul sodrottnál?

Gyakorlatilag sehogy. Max annyiban, hogy a sodrottnak nem 100% a
kitöltési tényezője, tehát kívülről vastagabb egy picit, nagyobb a
felülete, ezért kicsit többet tud.

A fenti adatok érdekesek. Ha kiszámoljuk úgy, ahogy írtam, szinte
fillérre azonos felületi hőáramsűrűség jön ki. (kb 2,7W/dm2). Ez jó
lehet sok helyen, de ha beraknak egy csőbe belőle egy csomót úgy, hogy
mindben folyhat is az az áram, akkor baj lesz.