[Epitesz-barkacs] Villanykapcsolo, aljzat hoszigeteles

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Feb. 26., H, 07:10:40 CET

vajk fekete wrote:
> pont az a poen, hogy nem kell leasni!
>
> A szoba alatt van egy meter salak. De ez a salak nem a fold alatt
> van, hanem a fold felett. Oldalt van fala. Az lesz leszigetelve.

Persze, értem én, csak arra gondoltam, hogy egyrészt veri az alapot az
eső, alámehet, és a körbe beton felázik, le is fagy, és a szélén
felviszi a hideget a fal tövéhez.

Másrészt belülre is bejuthat víz, és ott is felázhat.

Ha az egész a föld aláig le van szigetelve, az egész tömb eléggé
egyforma lehet hőmérsékletileg is. Persze igaz, elbizonytalanított a
magasság. Ki kéne számolni. Lehet, hogy ennél a magasságnál nincs
jelentősége annak, hogy minusz pár fokra lefagy az alja.

Ha alacsonyabb ez az alaprész, akkor ugye nem analóg a szitu ezzel. Ott
lemennénk a fal tövében a föld alá, lejjebb meg sosem fagy. De lehet,
hogy egyszerűbb azt a plusz hungarocellt berakni, mint tökölni a
bizonytalna számítással. :-)