[Epitesz-barkacs] központi fűtés

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2007. Jan. 12., P, 10:02:18 CET

Most, hogy a freestartos címemet sikeresen felélesztettem, olvasom itt a
klímák leolvasztásával kapcsolatos anomáliákat.

> kb. ezt a témát kerestem nemrég a " leolvasztási ciklus lelkivilaga?"
> témakörben, ahol ez egy "sima" hűtőszekrény kapcsán
> merült fel bennem

Nem kell olyan sok energia a lelovasztához. Vagyis igen, de mi is van? Hogy
kerül oda a dér? Úgy, hogy először a levegőből kicsapatja a vizet (kb 2270
J/kg), aztán megfagyasztja (336J/kg), aztán amikor le kell olvasztani, ezt
az utóbbit vissza kell neki nyomnia.

A teljesítmény ilyenkor jó nagy, mert a beltéri egységből von ki hőt, az
deresedik le picit, egy kevés hőt elvon a beltérből is (nemigen érezhető), a
jég felolvadva lecsurog, aztán átkapcsol, a kinti meleget, ami
felhalmozódott a kinti hőcserélőben, másodpercek alatt visszahúzza, a
beltérin a dér másodpercek alatt felolvad, sőt, el is párolog.

Leolvasztás alatt nem megy a kültéri ventillátora, tehát nem fűti a
környezetet, csak nagyon minimális mértékben. Időben se ciki. Amik itt
vannak, az egész leolvasztás 8 perc alatt történik, ebből a tényleges
olvasztás, amikor jár a kompresszor, 6 perc. (Az elején és a végén van 1
perc szünet, gondolom arra kell, hogy a kapillárisban leeresztődjön a
nyomás.)