[Epitesz-barkacs] központi fűtés

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Jan. 13., Szo, 16:22:49 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> pl. legyen ez a kompresszor a "tudomány lova", ezt egy víztartályba
> meríteném (max 2m víznyomást kellene elektromosan kibírnia)
>
> a mechanikai valami pedig egy barkács szinten elkészíthető valami
> pl. egy pici konzervdoboz, vagy egy bilinccsel a kompresszorhoz
> hozzászorítható barkácsszintű dobozka lenne,
> azaz hegeszteni ne kelljen, a vízzárrásra önállóan alkalmatlan, csak
> forma kiöntésére és mechanikai védelemre szóló

Igen, ez így jó lenne. Persze ekkor is csak úgy, hogy nem ám emberek
fürdenek a víztartályban!

> pl. valamilyen szilikon-szerü valami adná adná az elektromos
> érintésvédelmet ---------------

Ez az! Szerintem ez már nem lenne okés. Nem az a baj, hogy a szigetelőanyag
nem bírna akár kV-okat is, hanem az, hogy ez nem érintésvédelem így.
Számítani kell sérülésekre pl, ami után se válhat életveszélyessé a holmi.

Maga a sziloplaszt, fugaszil... meglehetősen jó vill szigetelő. Én már
hosszabbítottam meg monitor életét úgy, hogy átütött a nagyfesz trafója
(sorkimenő), akkorákat szikrázott tőből, hogy ihaj. Kikapcs, lemos,
szilikonnal telenyom, kikeményedés kivár, bekapcs, és még vagy 2 évig
működött. Ott pedig van ám fesz rendesen.

> esetén elég jó lenne, barkács szinten lehetőleg valamilyen  "MESTER
> SZILIKON...." típusú hétköznapi anyagot keresek

A mester is jó. Villamosan legjobb a tiszta, adalékolatlan szilikon. Pl FBS,
de van kinyomós is. Használtam pl nyáklapon kúszóút lezárására olyan helyen,
ahova bement a 3 fázis, és két fázis között voltak helyek, ahol 2mm körüli
rés (kúszóút) volt csak. Nitróval felhígított FBS-sel ecseteltem be az
egészet nyákoldalon is, meg alkatrész oldalon is. Ma is műxik (biztos
szóltak volna, ha nem).

De ennek semmi köze az érintésvédelemhez. Ott a szabványokhoz rigorózusan
kell ragaszkodni. Mondjuk azt pl el nem tudom képzelni, hogy akármilyen jól
megkonstruált olyan lámpával be szabadna menni egy medencébe, aminek a
tápzsinórját csak a konnektorba kell bedugni. Sokmindent lehet persze, de
nem úgy, hogy lakosság... Láttam én már vízalatti hegesztést kb 80V-os
áramforrásról, de ez kb az a kategória, hogy a nagyfesz távvezetéket is
lehet kellő felkészültséggel, eszközökkel fesz alatt szerelni. (Meg én is
nyúlkálok olyan ketyerébe, aminek a gépkönyvébe beleírom a veszélyes
mivoltát, meg hogy az ajtót kinyitva veszélyes feszültségek válnak
megérinthetővé.... , de ez mind más tészta.)