[Epitesz-barkacs] központi fűtés

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2007. Jan. 13., Szo, 21:15:13 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> léteznek 230/230 trafók, földelésileg sincsen közös pont, 2 önálló
> tekercs...

Pontosan, tehát leválasztó trafó. Ha ez van elé kötve, és a szerkezet
lehetetlenné teszi, hogy önállóan kijöhessen a vízbe az egyik pólus itt, a
másik ott, akkor életveszély nélkül lehet vele fürdeni menni. De azért nem
tenném le a nagyesküt, hogy még így is megfelel érintésvédelmileg.

(Leválasztó trafóról csak 1 fogyasztót szabad megtáplálni! Csak úgy
mellesleg mondom.)

> trafóolajba meríteni, és a meleget a trafóolaj vinné egy hőcserélőbe?

Ez gyakori megoldás, de hogy jön ez össze az érintésvédelemmel? (Én pechemre
elég gyakran csinálok ilyen trafóolajba mártott ketyeréket. Ma is olajat
töltögettem a helyszínen. Ne irigyeljétek!)