[Epitesz-barkacs] központi fűtés

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Jan. 14., V, 18:19:26 CET

Acs Gabor wrote:

> Eddig azt gondoltam, hogy a hőszivattyú egyik olalának kinn kell
> lennie a szabadban.

Miközben otthon biztos van hűtőgéped, ami nem más, mint egy hőszivattyú. :-)

> Volt nekem régebben az a pincés kérdésem, hogy túl párás a levegő.
> Létezik, hogy egy ilyen nyitvahagyott hűtővel érdemben tudnám
> csökkenteni a páratartalmat?

Azért valamit kéne vele trükköznöd, mert a mai hűtők kb azt csinálják, hogy
ugyan lecsapja a párát belül, majd ha odafagy, le is olvasztja, aztán
viszont kifolyatja a kompresszorra szerelt műanyag alakos edénybe, ahol a
kompresszor hője elpárologtatja.

Tehát úgy kéne nyitva hagyni a hűtő ajtaját, hogy hátul máshova vezeted a
kondenzvizet, és a kompresszort valamivel külön hűtöd, pl egy kis
ventillátorral. Az elején azért ellenőrizni kéne, hogy nem akar-e
túlmelegedni, mert nem biztos, hogy folyamatos járásra méretezték.

Frappánsabb megoldás, és nem is biztos, hogy drágább egy tök ugyanilyen
elven működő, ám erre kiagyalt légszárító.