[Epitesz-barkacs] központi fűtés

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Jan. 14., V, 22:37:52 CET

Acs Gabor wrote:
> Igen, van hűtőgépem, csak csukva szoktam tartani, így az ő belsejét
> tekintettem eddig 'bentnek', a szobám belsejét 'kintnek'.

Végülis jó ez így, nincs nagy különbség.
A hűtőgép esetén a hőáramlás úgy van, bentről kifelé húzza a hőt a gép,
hozzáadja a hálózati teljesítményt, eldisszipálja hátul az egészet, és amit
meg bentről kihúz, az meg a falon be. A hálózati meg tiszta plusz, az fűti a
helyiséget (ami viszont megy ki a ház falán).

Klímánál meg ugye hűtésnél szintén bentről húzza ki a hőt, hozzáadja a
hálózati teljesíményt, és eldisszipálja kint, és amit bentről kihúz, annyi
megy be a falakon és egyebeken.
Fűtésnél meg fordítva, de ugyanez, csak megcserélődik a bent meg a kint.

Légszárítónál meg összerakjuk a bentet meg a kintet, és nem történik más,
mint pont annyi hő keletkezik elvileg, amennyi jön a hálózatból. Persze a
dolog pikánsabb annyiban, hogy a lecsapódó párában is dögivel van energia,
ezt is el tudja disszipálni. Érdekes fűtési mód végülis. Több hőt csinál,
mint ami bejön a hálózatból.

Ezt mondjuk a többi, fenti is megteszi, mert csaknem mindig van
páralecsapódás a hideg oldalon. Fűtésnél ez előny, mert nem kell annyra
lehűlnie a kültérinek. Hűtésnél hátrány, mert nem tud annyira lehűlni a
beltéri, a teljesítmény jelentős része nem hűtésre, hanem páralecsapásra
fordítódik. (Persze úgy előny, hogy szárazabb levegőt szeretnénk).

> A légszárítóval az a gond, hogy amikor ezt a kérdést feldobtam,
> valaki beírt egy kb. 70 ezres árat. Kiöregedett hűtőszekrény meg
> lenne is itt elfekvőben, ingyért.

Jogos. Mindenesetre semmiféle olyan probléma nem lesz vele, hogy jaj rossz a
hatásfoka vagy ilyesmi. Ammi bejön a hálózatból, az fog fűteni, plusz amit a
vízből kivon. Ha jól sikerül az ajtórést belőni, akkor maximalizálhatod a
lecsapódott vizet. (Ugye tök becsukva, tömítve semennyi vizet nem tud
lecsapni, tárva-nyitva meg lehet, hogy csak hűti a levegőt. Létezik egy
olyan ajtónyitási állapot, amikor a lehető legtöbb vizet fogja kihúzni.
Persze lehet, hogy a tök kinyitott állapot sem számít nyitottnak, ekkor
esetleg ventillátort kell használni. Pl ha nem folyadékként akar a víz
megjelenni a hűtőfelületen, hanem dérként, és leolvaszási ciklusokat kell a
hűtőnek indítania tök nyitott ajtó mellett is. Ha elég huzatot kap, nem tud
nulla alá hűlni. Persze jobb lenne hűtőfelület növeléssel elérni, ez volna a
konstrukciós kérdés, amit egy légszárítóban jobban megoldottak.