[Epitesz-barkacs] Szerszamos fahaz alapja és fája

Pataki István ipataki.ep_lista at freemail.hu
2007. Júl. 10., K, 12:46:05 CEST

Sziasztok!

Hasonlóan az árvízi védekezés biztonsági megfontolásaihoz, azt kell
eldönteni, hogy hány évenkénti legnagyobb szélvihar elviselésére
készülsz :-).

A járdalapnak nemcsak a súlyát találom kevésnek, hanem amiatt hogy
különálló darabokból áll, könnyebben megbontja a szél miatti mozgás. Nem
kell, hogy a szél a szomszédba tegye át a házikót, elég ha az állandó
mozgatás miatt előbb-utóbb eltörnek a csatlakozások és addig is csúnyán
nyikorog :-).

Ha nem akarsz öntött beton alapot (sztem a legjobb megoldás) én a
következőt gondoltam, már ha talaj s egyéb okokból nem ütközik
akadályba:

A házikó 4 sarkánál ferdén a középpont felé (45-75 fok) 60-as vagy 80-as
szögvasat vernék be másfél-két méter hosszban. Ha hozzá tudsz jutni
60x8-ashoz (ez nem járatos méret, de jó ha minél vastagabb) azon jó
darabig csámcsoghat a rozsda, mire alkalmatlanná válik a feladatára. Ha
kiásod a helyét akkor el lehet látni korrózió elleni védelemmel is meg
viszonylag pontosan el lehet helyezni, de a föld visszatömörítése
problémás lehet. Ezután a földből kiálló végére vagy egy kis gödörben
hozzáhegesztenék olyan előre kifúrt szögvas, és/vagy laposvas vagy
zártszelvény darabot, darabokat, amihez a favázat hozzá tudom
csavarozni. A belső padozatot ezután szabadon meg lehet választani, ha
lesz is nagy szél, nem a vasakat fogja kiemelni először a földből.

pi