[Epitesz-barkacs] vízbekötés műanyag csővel

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2007. Júl. 12., Cs, 21:55:54 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> Ácsi! Nem úgy van a'!
> A desztillált víz a kétszeri fázisváltás miatt nem viszo magával
> a vízben oldott anyagokat.
> Az ioncserélő a vízben levő kalcium vegyületekből (jellemzően
> hidrokarbonát) cseréli le a kalcium iont nátriumra. Az immár
> nátrium hidrokarbonát oldatban marad, nem csapódik ki a csövek,
> stb. falán így megszűnt a vízköképződés.

Szerintem is ácsi! :) Be is b..na, ha az ioncserélt vízben tobzódnának a
nátrium ionok. Galvánüzemekben használják ezt a két tornyos műgyantás
módit, amiben sósavas meg nátronlúgos akármik vannak, és a keletkezett
víz nem tartalmazhat ilyesmiket, különben oda a technológia.

Én nem vállalkozom rá, hogy a részleteket elmeséljem, de már vegyész
elmondta nekem a lényeget, csak ugye a szita fej... szóval a vége az, és
ebben biztos vagyok, hogy ha nincs a folyamat valamiért elcsesződve,
akkor onnan bizony idegen ionoktól mentes víz fog kikerülni. A kationok
H+ ionokra, az anionok meg OH- ionokra cserélődnek, tehát vízre.

(Az elnevezés lehet, hogy megtévesztő. Amikor véleményt cserélünk, akkor
se úgy kell elképzelni, hogy ezentúl én fogom úgy gondolni, ahogy te
korábban, és te meg úgy, ahogy én korábban. :-) A magyar nyelv már csak
ilyen. De azért ez az ioncserélő módi ennél még szerencsésebb
elnevezésében is, csak jó tudni, mi milyen ionokra cserélődik.)