[Epitesz-barkacs] terasz szigetelés

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2007. Júl. 13., P, 11:46:36 CEST

On 13 Jul 2007 at 11:30, Acs Gabor wrote:
> Nekem Gomba úr azt mondta, Fugaszil-B -t használnak. Jobb az, mint a
> mezei szilo?
Tubusban van nem kartusban, könnybben visszazárható, kevesebbet
kell egyszerre megbontani.
Régi jó anyag, ráálltak ezelőtt 15 évvel, és megszokásból is arra
esküsznek.

> Az sk fóliagallér jó ötlet (a m~nanyag bilincs még jobb), csak az a
> gondom, hogy felülr~Nl nem lehet az oszlopra húzni (rajta van a tet~N),
> oldalról meg határolja a rászögelt lambéria.
Nem lehet ideiglenesen megemelni, hogy alulról húzhasd rá?
felhúzod magasabbra, majd vissza, ettől kifordul és végül felfelé
áll a gallérkája.

> Er~Ns a gyanúm, hogy le
> kell bontanom a lambériát, szépen végigvezetni a pvc-t minden
> oldalfalon stb., és úgy visszaszerelni. Nem is függ~Nleges, nem is
> vízszintes, hanem 45 fokos a lambéria. Szétbontani nem olyan egyszer~n,
> viszont a fózolásban kiválóan levezeti a vizet mindenhova, ahol nem
> kéne.
Bazi nagy meló, ha lehet kerüld meg.

> Az összefolyó nem a terasz szélén, hanem bent, a koszorún belül lenne.
> Úgy döntöttem, nem viszem végig a padlót a koszorú fölött, hanem
> mögötte (Te javasoltad) létrehozok egy 'medencét' a pvc-b~Nl, és azt
> bekötöm a ház szennyvízcsatornájába.
Valóban javaslom, de ennek a medencének az aljából illene elvinni
a vizet, Nem jó dolog a pangó vizű kacsaúsztató, annak szaga van.
Nincs akkora mélysége ennek a medencének, hogy egy első
feltöltésre (ez akár sima hungarocell is lehet) terítve a fóliát,
beleszerelhess egy összefolyót, amit ebben a feltöltésbe oldal
irányba elvezetve elérhetsz egy olyan pontot, ahol a födémen
átbökve leviheted egy lefolyóba?
Esetleg a "medencét" a ház fala felől határoló koszorút átfúrva
lejtéssel kivezetni a szabadba?

> [...]
> koszorútól a teraszajtó felé csinálnék egy lejtést, az ajtóval
> párhuzamosan pedig beépítenék egy elfolyót, ha jobban belegondolok ez
> akár lehet egy félbevágott pvc cs~N is, amit teljesen kibélelek a pvc
> lap végével, majd felvezetem az ajtó alatti lábazatra. Kap egy kis
> lejtést, és a végén egy tölcsér szer~n valamit teszek alá, amibe folyik
> a lé. Es~N nem annyira tud ide bejutni, inkább télen a hóval lehet
> gondom, amit befúj a szél. S~Nt, még tölcsér sem kell, ráhúzatok egy
> gyári könyököt, vagy csövet, ami majd keresztül megy a terasz
Tekintsd alapelvnek, hogy a vizet igyekezz mindig elvezetni a
faltól, ajtótól, nem odavezetni, és ne csinálj pangó vizeket.
A Te teraszodon tényleg elsősorban a befújt porhó olvadása okoz
gondot, de egy nyári vihar közel vízszintesen verő esője is
messze képes eljutni :-(
Ebből az is következik, hogy a vízelvezetésnek fagypont alatt is
működőképesnek kell lennie, vagyis az elvezető csövet úgy kell
vezetni, hogy ne fagyhasson be.

Szerintem már Te is tudod, hogy szerencsésebb lett volna a munka
megkezdése előtt kitalálni az egészet, kevesebb improvizálásra
lenne szükség :-(

üdv

szepygab